2015年03月15日

GDC2015 各社講演資料集(速報)

GDC2015 講演資料集(速報)

GDC2015の現時点で公開されている資料集です。

GDC Vault にほぼ上がると思います。

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(1) GDC 2015 Presentation – Parallelizing the Naughty Dog Engine
swedishcoding.com

GDC 2015 Presentation – Parallelizing the Naughty Dog Engine 


(2) 
Valve
valvesoftware.com
‪#‎GDC2015‬ 

Valve の講演資料が、Valve本サイトですべて公開されています。

Sergiy Migdalskiy. March 2015. "Physics for Game Developers: Physics Optimization Strategies." Game Developers Conference. 

(3)
Alex_Vlachos_Advanced_VR_Rendering_GDC2015


(4)
dl.dropboxusercontent.com
‪#‎GDC2015‬ 

Rendering the World of Far Cry 4 

Steve McAuley



(5) Oculus Presents: Developing VR Apps with Oculus SDK - Live Blog @ 12:45 PST - Road to VR


Anuj Gosalia – Director of Development, Oculus SDK


(6)

Networking for Physics Programmers.key.zip
docs.google.com
‪#‎GDC2015‬ Networking for Physics programmers の資料の一部が公開されました。



(7) 
Gaffer on Games | Networking for Physics Programmers (GDC 2015)
gafferongames.com

(8) 
Khronos Developer Presentations Library
khronos.org


The future of high-performance graphics

Tom Olson
ARM

Dan Baker
Graphics Architect, Oxide Games



(9) 
Slides: SIMD at Insomniac Games (GDC 2015)
deplinenoise.wordpress.com



(10)
box2d.org
‪#‎GDC2015‬


GDC 2015 Physics Tutorial | Box2D
box2d.org

(11) GDC 2015: Creating the Open World Kite Real-Time Demo in Unreal Engine 4
youtube.com


Creating Open World : Unreal Engine 4


Unreal Engine 2015 のラインナップ


(12)  NVIDIA GDC Presentation



(13)

Procedural Level Design in Eldritch

David Pittman

Minor Key Games


(14)
GammeWires - CryEngine - GDC 2015 Character Customization Trailer
t.co


(15)
alex.vlachos.com


SIMD at Insomniac Games
(How we do the shuffle)

Andreas Fredriksson
Lead Engine Programmer, Insomniac Video Games


(16)

GDC 2015 - Low-latency Multiplayer Gaming with AWS
slideshare.net


(17)

software.intel.com


OIT to Volumetric Shadow Mapping, 101 Uses 
for Raster Ordered Views using DirectX 12

Leigh Davies
March 05, 2015


(18) 

Aws gdc2015 game_analytics_final
slideshare.net
‪#‎GDC2015‬



(19) i3D 2015


Keynote Speaker Slides:

Physics in Games by Matthias Müller

(20) 
FumuFumu-Q: The Tomorrow Children@GDC
fumufumu.q-games.com

Q-Games GDC Presentation is released !

(21) 
www.terathon.com
terathon.com
"Game Math Case Studies" 

presentation by EricLengyel: 



(22) 
Building a Recommendation System for EverQuest Landmark’s Marketplace

Ben G. Weber Director of BI & Analytics, Daybreak Game Company

(23) 
Slides from Producer Panel at GDC '15
jhoffstein.com

(24) 
Paradox Engine ed il rendering avanzato di Silicon Studio
bitsandchips.it


(25) 
Stonetronix Designs, Inc.
stonetronix.com

‪#‎GDC2015‬ "game < design" and Design Jam cards Mar. 2015


(28)
Great Management of Technical Leads
slideshare.net


(29)

GDC Vault - Improving AI Decision Modeling Through Utility Theory
gdcvault.com
‪#‎GDC2010‬


Dave Mark、 Kevin Dill の Utility base のAIの話。後半、Guild War だったかな、実例が出て来ます。今ならフリーで観れます。
posted by miyayou at 15:16| 日記

ゲームデザイン公開討論会 @奥野かるた店(神田)

奥野かるた店にて開催された「ゲームデザイン公開討論会」が、togetter でまとめられています。

昨日はありがとうございました。参加者の皆様、スタッフの皆様、感謝いたします。


【ゲームデザイン討論会―公開ディスカッション2015.03.14】 - Togetterまとめhttp://togetter.com/li/794955

ゲームデザイン討論会は、これからも twitter で継続的に続けて行きますので(今回のように、リアルイベントも時々やるかも?)、
よろしくお願いいたします。

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ゲームデザイン討論会 第一〜十回の歴史

第十回 「ゲームデザインの歴史」 2015年3月13日 http://togetter.com/li/794675


第九回 「ゲームデザインの起源と発展」 2015年2月10日 http://togetter.com/li/78177 
         
”人間の存在は遊びと共にあった”


第八回 「ライフスタイルとゲームデザイン」 2014年12月28日 http://togetter.com/li/763123
         
”デジタルゲームは日常に溶け込もうとし、アナログゲームは非日常を求める”


第七回 「商業と同人・インディーズ」 2014年11月17日 http://togetter.com/li/746548

”ゲームの作りやすさがインディーズを加速する”


第六回 「デジタルゲームから見たアナログゲーム」 2014年9月8日 http://togetter.com/li/716950

”デジタルゲームとアナログゲームは合わせ鏡”


第五回 「難しいゲームと易しいゲームの二極化」 2014年6月27日 http://togetter.com/li/682287

”ユーザーのニーズがゲームを二極化する”

 
第4回  「ゲームにおける語り」 2014年4月23日 http://togetter.com/li/658716

”手は意図の表現となり、それがユーザー同士の語り、となる”

第三回「デジタルゲームとアナログゲームのインタラクション」2014年2月10日 http://togetter.com/li/628077

”人と人とのインタラクションが、アブストラクトゲームはセロ時間”


第二回「デジタルゲームとアナログゲームのルールの違い」2014年1月5日 http://togetter.com/li/612527

”明示的なルール、暗示的なルール”


第一回「デジタルゲームとアナログゲームのルールの違い」2013年12月9日 http://togetter.com/li/601010

”伝統的なゲームにデザイナーがいない”


第0回 「ゲームデザインの定義」 2013年11月5日 http://togetter.com/li/586446 
     
”プレイヤーとデザイナーの区別がない”

posted by miyayou at 14:40| 日記